wtorek 16 stycznia
facebook
A A A odsłuchaj
wersja kontrastowa
migowy
mapa
wersja polska wersja angielska wersja niemiecka wersja rosyjska
logo legionowo herb legionowo bip

TELEADRESY

Prezentacja wstępnej koncepcji rewitalizacji kolei do Zegrza i dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami odbyły się w początku grudnia w legionowskim starostwie. Starosta Robert Wróbel regularnie kontaktuje się w sprawie tego projektu z inwestorem, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK).

Podczas spotkania w legionowskim starostwie przedstawiciele Powiatu Legionowskiego, PKP PLK S.A., wykonawcy dokumentacji przedprojektowej oraz architekci omawiali zagadnienia związane z rewitalizacją połączenia kolejowego do Zegrza

Prace nad rewitalizacją linii kolejowej nr 28 Wieliszew-Zegrze Południowe wchodzą w fazę końcowych rozstrzygnięć i wyboru optymalnego wariantu inwestycyjnego. W uzgodnieniach biorą udział wszystkie strony, zaangażowane w realizację tej inwestycji. Na początku grudnia br., w siedzibie Starostwa Powiatowego w Legionowie odbyło się spotkanie poświęcone pracom projektowym oraz prezentacji wstępnej koncepcji projektowej. Jednym z konsultowanych elementów było powiązanie funkcjonalne projektowanego przez samorządy centrum przesiadkowego  z elementami projektowanej infrastruktury kolejowej. Na zaproszenie starosty Roberta Wróbla w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – dyrektorzy projektu Katarzyna Ziarkowska i Kazimierz Peryt, kierownik kontraktu Oktawia Kuczkowska oraz kierownik projektu z ramienia Wykonawcy dokumentacji przedprojektowej Adam Zadroga, a także przedstawiciele biura architektonicznego Mateusz Zajkowski i Agnieszka Dąbrowska, którzy wykonują na zlecenie Powiatu Legionowskiego koncepcję architektoniczno-przestrzenną zagospodarowania centrum komunikacyjnego w Zegrzu Południowym. Zgodnie z jej założeniami wokół stacji powstaną miejsca parkingowe oraz zajezdnia autobusowa.

Jak wynika z informacji przedstawicieli PKP PLK S.A. oraz wykonawcy dokumentacji przedprojektowej, prace postępują zgodnie z harmonogramem. Na początek 2018 roku przewidywany jest wybór ostatecznego wariantu inwestycji, następnie rozpocznie się proces przygotowania programu funkcjonalno-użytkowego oraz uzyskiwania decyzji i wszelkich pozwoleń, niezbędnych do realizacji inwestycji. W 2019 roku planowany jest wybór wykonawcy zadania, a pierwszy skład na zrewitalizowanej linii kolejowej powinien pojechać na przełomie 2021 i 2022 roku.