Biuro Obsługi Mieszkańców
MENU
    BOM - nowoczesne Biuro Obsługi Mieszkańców

    BOM - nowoczesne Biuro Obsługi Mieszkańców

    UWAGA!
    Od 24 października 2020 zawieszona została obsługa interesantów w soboty, a w poniedziałki godziny pracy starostwa skrócone do 16.00. Obsługa ostatnich interesantów w Biurze Obsługi Mieszkańców rozpoczyna się o godz. 15.45.

    Informacja o zasadach działania Starostwa Powiatowego w Legionowie
     

    Od 2 stycznia 2020 Starostwo Powiatowe w Legionowie uruchomiło usługę pod nazwą Mobilny Urzędnik. Osoby, które mieszkają na terenie powiatu legionowskiego i mają problemy z poruszaniem w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w starostwie, będą mogły skorzystać z obsługi Mobilnego Urzędnika przy załatwieniu niektórych spraw urzędowych. Chęć skorzystania z obsługi Mobilnego Urzędnika należy zgłaszać pod numerem 22 7640 555 codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 14.00. Zgłoszenia będą obsługiwane we wtorki i czwartki w godzinach 10.00 - 14.00 w kolejności ich przyjęcia. Szczegóły dotyczące działania Mobilnego Urzędnika znajdują się w Regulaminie działania mobilnego Mobilnego Urzędnika w Starostwie Powiatowym w Legionowie.

    Już od początku 2018 roku biuro obsługi czynne jest także w sobotę w godzinach 8.00 - 12.00. To ewenement na skalę krajową, bo do tej pory, jedynie kilka z urzędów w Polsce zdecydowało się na takie rozwiązanie. O pracujących sobotach przypominała kampania informacyjna, w której udział wzięli pracownicy starostwa. Spoglądając z plakatów wielkoformatowych, rozlokowanych w całym powiecie, zachęcali do odwiedzin w starostwie, informując jednocześnie, jakie konkretnie sprawy można załatwić w sobotę.

    Starostwo Powiatowe w Legionowie od lat konsekwentnie stawia na jakość i komfort obsługi mieszkańców. Pierwszym krokiem w tym kierunku była przebudowa wydziału architektury, w ramach której nie tylko na nowo zaaranżowano przestrzeń, ale wprowadzono także zmiany organizacyjne, które ułatwiły i przyspieszyły załatwianie spraw. Idąc za ciosem wiosną 2016 roku zmodernizowano pomieszczenia wydziału komunikacji, który rocznie obsługuje 50 tys. klientów, a dokładnie rok później oddano mieszkańcom do dyspozycji nowoczesne Biuro Obsługi Mieszkańców z 8 stanowiskami i elektronicznym systemem zarządzania kolejką. Odtąd większość spraw w starostwie można załatwić w jednym miejscu, bez konieczności poszukiwania poszczególnych wydziałów na terenie budynku. Tuż przy wejściu głównym znajduje się stanowisko informacyjne. Urzędujący w nim pracownik starostwa udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania i pokieruje w odpowiednie miejsce.

     

    Nowoczesna i komfortowa przestrzeń oraz organizacja pracy podyktowana potrzebami mieszkańców to jeszcze nie wszystkie zalety legionowskiego starostwa. Także, a może nawet przede wszystkim, mieszkańcy odwiedzający urząd spotykają się ze strony pracowników z życzliwym przyjęciem, zrozumieniem oraz chęcią pomocy. Mogą także liczyć na ich wiedzę i kompetencje. W 2018 roku kapituła konkursu „Przyjazny Urząd” dostrzegła oraz doceniła poziom i jakość obsługi klientów w starostwie przyznając mu certyfikat jakości.