29 września 2008

Powiat Legionowski buduje własną markę

Po blisko roku konsultacji i pracy nad identyfikacją wizualną powiat legionowski zyskał pierwsze w historii logo promocyjne oraz nowe hasło.

Opracowanie identyfikacji powiatu legionowskiego zostało rozpoczęte przed rokiem ogłoszonym przez starostwo konkursem plastycznym na projekt logo i na hasło promocyjne. Po zakończeniu konkursu powiat zaprosił do dyskusji artystów i grafików działających w naszym regionie. Trzecim etapem opracowania identyfikacji było nawiązanie współpracy z profesjonalnymi firmami, zajmującymi się budowaniem marki.

W kwietniu tego roku Powiat Legionowski zawarł umowę ze studiem brandingowym Bakalie. Zadaniem agencji było opracowanie strategii komunikacji marketingowej oraz logo i identyfikacji wizualnej powiatu. W chwili obecnej prace nad projektem zostały zakończone.

Strategia komunikacji oraz koncepcja pozycjonowania marki zostały przygotowane w oparciu o analizę otoczenia oraz warsztaty strategiczne przeprowadzone wspólnie z pracownikami starostwa. Unikalne cechy powiatu, jakimi chce się on komunikować z odbiorcą, to bezpieczeństwo, czyste środowisko, wysoki standard życia mieszkańców. Spójne z tymi wartościami jest hasło pozycjonujące: 

„Powiat legionowski - przystań w sercu Mazowsza”. 

Logo powiatu również odwołuje się do specyfiki regionu. Kolory charakterystyczne dla herbu i flagi, symboli Powiatu Legionowskiego stanowią punkt wyjścia do poszukiwania elementów komunikacji wizualnej. Koncepcję identyfikacji wizualnej oparto o kolorystykę i kształty odwołujące się do skojarzeń z przyrodą, zielenią lasów, wodą, ale także aktywnym wypoczynkiem, bezpiecznym i komfortowym życiem.

Foto
Logo powiatu legionowskiego


Opracowanie dla Powiatu Legionowskiego to kolejny projekt, który studio brandingowe Bakalie realizuje na zlecenie jednostki terytorialnej. Dotychczas firma przygotowywała strategię komunikacji wizualnej dla Województwa Śląskiego, koncepcję logo, folder promocyjny oraz film wizerunkowy dla Urzędu Miasta Pruszków oraz rebranding marki Tatrzański Park Narodowy. 

Bakalie studio brandingowe to firma specjalizująca się w tworzeniu wizerunku marek. Działa na rynku od 2000 roku. Studio ma na swoim koncie wiele przedsięwzięć komercyjnych oraz projektów artystycznych. Ponadto firma zajmuje się doradztwem w zakresie strategii komunikacji, a także projektuje systemy identyfikacji wizualnej, oraz wszelkie materiały promocyjne. W obszernym portfolio znajdują się zrealizowane projekty z branży finansowej, farmaceutycznej, spożywczej, filmowej, FMCG oraz polskich jednostek terytorialnych.