Budowa lotniska w Modlinie to sprawa nienowa. Nowością jest natomiast pomysł na skomunikowanie go z międzynarodowym portem lotniczym Okęcie.
W ostatnich dniach lutego zarząd województwa mazowieckiego, PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa - Modlin Sp. z o.o. podpisały list intencyjny, dotyczący uruchomienia linii kolejowej łączącej przyszłe lotnisko w Modlinie z Warszawą. Docelowo pociąg pojedzie nawet z Modlina na warszawskie Okęcie przez dworzec Gdański lub Centralny. Na trasie połączenia znajduje się też Legionowo.
- Z uwagi na czterdziestokilometrową odległość lotniska od Warszawy i duże obciążenie dróg, nie wyobrażamy sobie, aby mogło ono funkcjonować bez połączenia kolejowego. Po planowanej przez nas modernizacji infrastruktury kolejowej, podróżni będą mogli dojechać do centrum Warszawy w 20-25 minut. Docelowo myślimy także o stworzeniu sieci połączeń z Okęciem. Częstotliwość kursowania pociągów będzie oczywiście dostosowana do potrzeb i oczekiwań podróżnych – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Uruchomienie połączenia będzie wymagało położenia 5,5 km nowych torów oraz elektryfikacji linii na trasie Stacja Modlin – Modlin Lotnisko. Niezbędna będzie także modernizacja bocznicy kolejowej. W planach jest również budowa peronów zarówno w Modlinie, jak i w Modlinie Lotnisku, budowa stacji kolejowej na terenie portu lotniczego oraz wiaduktu nad trasą krajową nr 62. Samorząd województwa mazowieckiego przeznaczył w swoim budżecie na pokrycie kosztów tego przedsięwzięcia 60 mln. Niewykluczone, że projekt zostanie również zgłoszony do ubiegania się o dofinansowanie z Unii Europejskiej.