2 sierpnia 2007

Rozwijaj się i podnoś konkurencyjność swojej firmy w Internecie

Właściciele oraz pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP) mogą jeszcze kilka miesięcy bezpłatnie zdobywać nowoczesną wiedzę z zarządzania poprzez portal internetowy Akademii PARP. Szkolenia udostępnione są bezpłatnie dla przedstawicieli sektora MMŚP.

Akademia PARP to portal edukacyjny dla właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), udostępniający bezpłatne, nowoczesne i multimedialne szkolenia internetowe. Tematyka szkoleń jest dopasowana do specyfiki sektora MŚP oraz polskich realiów gospodarczych. Edukacja w ramach Akademii PARP łączy zalety szkoleń otwartych oraz kształcenia przez Internet. Od końca listopada 2006 uczestnicy aktywują wybrane szkolenia na stronie internetowej http://www.akademiaparp.gov.pl.

Udostępnienie szkoleń na portalu Akademii PARP, bezpłatnie, pozwala skorzystać z nich przedsiębiorcom i pracownikom firm MMŚP z całej Polski. Możliwość uruchomienia szkoleń przez najpopularniejsze przeglądarki internetowe łączy ze sobą łatwość obsługi z bogatym zestawem pomocy w nauce (ruchome ilustracje, dodatkowy głos lektora, podpowiedzi do ćwiczeń, słowniczki haseł i wiele innych). Przedsiębiorcy oraz ich pracownicy w bardzo przystępny sposób otrzymują wskazówki prowadzenia działalności w wielu obszarach firmy. Dzięki zamieszczonym przykładom, mogą się natychmiast przekonać o skuteczności polecanych metod i możliwości zastosowania we własnych firmach. 

Obecnie na portalu Akademii PARP dostępnych jest osiem szkoleń internetowych. Zakres tematyczny to: „Windykacja należności pieniężnych i zarządzanie płynnością MŚP”, „Jak rozwijać firmę - systemy zarządzania dla MŚP”, „Zarządzanie jakością w MŚP”, „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Plan marketingowy w MŚP”, „Negocjacje handlowe w MŚP”, „Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP”, „Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MŚP”. W 2007 roku udostępnione będą jeszcze dwa szkolenia internetowe: „Ochrona własności intelektualnej 
i przemysłowej”, „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP”.

W czerwcu 2007 uruchomione zostały trzy nowe, interaktywne i multimedialne szkolenia internetowe, które dopasowane są do potrzeb pracowników i właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP). Zakres tematyczny najnowszych szkoleń internetowych to:

Negocjacje handlowe w MŚP – szkolenie przedstawia tematykę negocjacji - sposoby prowadzenia negocjacji, komunikację w negocjacjach, przebieg procesu negocjacyjnego. Uczestnicy poznają cechy dobrego negocjatora, etykę biznesową oraz style negocjowania partnerów różnych narodowości. Dużo uwagi poświecono trudnym sytuacjom w negocjacjach - sytuacjom konfliktowym oraz podstępom i trikom negocjacyjnym.

Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP – w szkoleniu omówione są kwestie dotyczące podstawowych cech stosunków pracy w małych firmach, zarządzania zespołem i komunikacji w przedsiębiorstwie. Przedstawia metody oceny pracowników i szkoleń oraz zastosowania szkoleń e-learning w MŚP. W szkoleniu zawarto elementy prawa pracy, zagadnienia dotyczące równouprawnienia oraz informacje o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MŚP - szkolenie wyjaśnia na czym polega rola PR w firmach MŚP. Uczestnik poznaje zasady pisania notek i artykułów oraz zagadnienia PR zewnętrznego i wewnętrznego, metodę marketing mix. Dużo miejsca poświęcono relacjom z mediami, budowaniu wizerunku firmy, jak zorganizować konferencję prasową i na czym polega uczestnictwo w targach i wystawach. W szkoleniu omówione są działania promocyjne oraz wybrane narzędzia reklamy i sponsoringu.