24 października 2012
Masz problem? Zadzwoń!
Problemy w życiu codziennym nie są domeną wyłącznie dorosłych. Borykają się z nimi również dzieci i młodzież. Dlatego też powstał dla nich Telefon Zaufania.

 

Foto
 
Od listopada 2008 r. pod numerem 116 111 działa pierwszy ogólnopolski i całkowicie bezpłatny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Służy on osobom niepełnoletnim, potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewnia dzwoniącym możliwość wyrażania trosk, rozmawiania o sprawach dla nich ważnych oraz kontaktu w trudnych sytuacjach.

Linia 116 111 obsługiwana jest przez psychologów i pedagogów, którzy wysłuchują młodych ludzi, rozmawiają o ich problemach, udzielają im wsparcia sytuacjach kryzysowych. Dzwoniący nie muszą podawać swoich danych, by porozmawiać. Codziennie, w godz. 12:00 – 20:00 konsultanci odbierają telefony od dzieci i młodzieży.

Działaniu linii telefonicznej 116 111 towarzyszy strona internetowa www.116111.pl, która umożliwia młodym osobom zadawanie anonimowych pytań online przez całą dobę. Znaleźć na niej można ciekawe informacje w „Strefie wiedzy” oraz filmiki w których znane osoby zachęcają do korzystania z oferty Telefonu 116 111.

Polska jest piątym krajem UE, w którym pod europejskim numerem 116 111 dzieci i młodzież uzyskały pomoc i wsparcie. Stało się tak dzięki współpracy Fundacji Dzieci Niczyje z firmą Polkomtel SA, operatorem sieci PLUS, która jest głównym sponsorem i partnerem technologicznym akcji na terenie Polski. Działanie Telefonu 116 111 jest również czasowo dofinansowywane przez MSW w ramach realizacji zadania publicznego „prowadzenie telefonu zaufania dla dzieci”. Darczyńcą Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży jest również Fundacja BreBanku.

Źródło: 116111.fdn.pl