Z powodu prac nad wdrożeniem zabezpieczeń na Warszawskiej Karcie Miejskiej oraz ograniczenia ryzyka utraty już kupionych biletów, ZTM czasowo wstrzymał kodowanie WKM na okaziciela.
Biletów na okaziciela nie można kodować od 7 maja 2013 roku. Dotyczy to zarówno terminali w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, jak i urządzeń w kioskach oraz automatów biletowych. Bilety na okaziciela nie są również kodowane na Elektronicznych Legitymacjach Studenckich. Od 7 maja nie ma także możliwości aktywacji biletów na okaziciela zakupionych wcześniej. |
Pasażerowie korzystający z biletów 30 i 90 dniowych na okaziciela kodowanych na WKM proszeni są o zgłoszenie się do Punktów Obsługi Pasażerów ZTM w celu wymiany biletów na inny nośnik. W Punktach Obsługi Pasażerów ZTM na nowym nośniku zostanie nadany termin ważności biletu zgodnie z tym jaki był zapisany na WKM. W przypadku biletów nieaktywowanych zostanie oznaczony termin ważności zgodnie z życzeniem pasażera, jednakże początek terminu ważności nie może przekroczyć 7 dni od daty zgłoszenia do Punktu ZTM.
W przypadku posiadania paragonu zakupu biletu wystarczy jego okazanie w Punkcie Obsługi Pasażerów, co istotnie ułatwia procedurę wymiany biletu. Wymogiem koniecznym do wymiany nośnika wraz z biletem jest bowiem zarejestrowana sprzedaż biletu w systemie ZTM.
Pasażerom korzystającym z metra zostaną przy wymianie wydane bezpłatne wejściówki wielokrotnego użycia, które umożliwią przekraczanie bramek metra.
Pasażerów, którzy chcą nabyć bilet 30 lub 90 dniowy na okaziciela, informujemy, iż są one do nabycia jedynie w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Początek terminu ważności biletu nie może przekroczyć 7 dni od daty zgłoszenia do Punktu ZTM.
Źródlo: ztm.waw.pl