Komfort i życzliwość w starostwie
12 lipca 2018

Komfort i życzliwość w starostwie

O tym, że legionowskie starostwo to miejsce przyjazne mieszańcom nikogo przekonywać nie trzeba. Teraz jednak mamy na to oficjalne potwierdzenie, a to dzięki zdobyciu certyfikatu ”Przyjazny Urząd 2018”.

przyjazny logo

Starostwo Powiatowe w Legionowie od lat konsekwentnie stawia na jakość i komfort obsługi mieszkańców. Pierwszym krokiem w tym kierunku była przebudowa wydziału architektury, w ramach której nie tylko na nowo zaaranżowano przestrzeń, ale wprowadzono także zmiany organizacyjne, które ułatwiły i przyspieszyły załatwianie spraw. Idąc za ciosem wiosną 2016 roku zmodernizowano pomieszczenia wydziału komunikacji, który rocznie obsługuje 50 tys. klientów, a dokładnie rok później oddano mieszkańcom do dyspozycji nowoczesne Biuro Obsługi Mieszkańców z 8 stanowiskami i elektronicznym systemem zarządzania kolejką. Odtąd większość spraw w starostwie można załatwić w jednym miejscu, bez konieczności poszukiwania poszczególnych wydziałów na terenie budynku. Tuż przy wejściu głównym znajduje się stanowisko informacyjne. Urzędujący w nim pracownik starostwa udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania i pokieruje w odpowiednie miejsce.

Jak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia. Wychodząc z tego założenia postanowiono jeszcze bardziej wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców. Od początku roku biuro obsługi czynne jest także w sobotę. Każdą! To ewenement na skalę krajową, bo do tej pory niewiele urzędów i instytucji zdecydowało się na takie rozwiązanie. O pracujących sobotach przypomina kampania informacyjna, w której udział wzięli pracownicy starostwa. Spoglądając z plakatów wielkoformatowych, rozlokowanych w całym powiecie, zachęcają do odwiedzin w starostwie, informując jednocześnie, jakie konkretnie sprawy można załatwić w sobotę.

przyjazny urzad

Starostwo powiatowe w Legionowie otrzymało certyfikat „Przyjazny urząd 2018” za troskę o jakość obsługi, nowoczesność i rzetelność w działaniu oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań

Nowoczesna i komfortowa przestrzeń oraz organizacja pracy podyktowana potrzebami mieszkańców to jeszcze nie wszystkie zalety legionowskiego starostwa. Także, a może nawet przede wszystkim, mieszkańcy odwiedzjący urząd spotykają się ze strony pracowników z życzliwym przyjęciem, zrozumieniem oraz chęcią pomocy. Mogą także liczyć na ich wiedzę i kompetencje.

W tym roku kapituła konkursu „Przyjazny Urząd” dostrzegła oraz doceniła poziom i jakość obsługi klientów w starostwie przyznając mu certyfikat jakości. Dokument oraz statuetkę odebrał wicestarosta Jerzy Zaborowski podczas uroczystej gali, która odbyła się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.