Paszport tymczasowy - informacje
18 czerwca 2024
Paszport tymczasowy - informacje

Na lotnisku Chopina w Warszawie można uzyskać paszport tymczasowy. To ważna i dobra wiadomość w kontekście nadchodzących wakacji.

Kto może otrzymać paszport tymczasowy ? Gdzie złożę wniosek?

Paszport tymczasowy w punkcie wydawania paszportów tymczasowych na Lotnisku Chopina Warszawa, w wyjątkowym przypadku, może otrzymać osoba, która:

- przed wylotem utraciła dokument tożsamości uprawniający do odbycia zaplanowanej podróży,
- zapomniała zabrać ze sobą dokument tożsamości wymagany do odbycia zaplanowanej podróży,
- przed wylotem zorientowała się, że posiadany dokument tożsamości utracił ważność lub okres jego ważności jest zbyt krótki do odbycia podróży do danego kraju,
- dysponuje ważnym biletem lotniczym na wyjazd zagraniczny.

Każdy przypadek ubiegania się o paszport tymczasowy na Lotnisku Chopina Warszawa jest rozpatrywany indywidualnie. Osoba ubiegająca się o wydanie paszportu tymczasowego w punkcie na Lotnisku Chopina Warszawa powinna liczyć się z faktem, iż przedstawiona przez nią sytuacja może nie zostać zakwalifikowana jako wyjątkowa.

Punkt wydawania paszportów tymczasowych znajduje się na poziomie odlotów w strefie ogólnodostępnej C w budynku Terminala A Lotniska Chopina Warszawa. Czynny jest w dni robocze w godz. 08:00 – 20:00

Okres ważności paszportu tymczasowego

Termin ważności dokumentu zostanie dostosowany do okoliczności uzasadniających jego wydanie. Oznacza to, że dokument może być ważny np. 1 dzień, 1 tydzień, kilka miesięcy; nie dłużej niż 365 dni. Decyzję w tej sprawie podejmuje urzędnik w punkcie na Lotnisku Chopina Warszawa.

Ile kosztuje wydanie paszportu tymczasowego?

Opłata za wydanie paszportu tymczasowego wynosi 30 zł.

Opłatę  uiścisz bezpośrednio w punkcie wydawania paszportów tymczasowych na Lotnisku Chopina Warszawa wyłącznie przy użyciu karty płatniczej.

Jakie dokumenty muszę przygotować ?

Do wydania paszportu tymczasowego w punkcie wydawania paszportów tymczasowych na Lotnisku Chopina Warszawa potrzebujesz:

- dokumentu potwierdzającego tożsamość (jeśli posiadasz);
- biletu lotniczego na podróż zagraniczną;
- fotografii do paszportu tymczasowego – jeśli nie posiadasz aktualnej fotografii do dokumentów, wykona ją urzędnik w punkcie wydawania paszportów tymczasowych na Lotnisku Chopina Warszawa.

Kiedy mogę ubiegać się o wydanie paszportu tymczasowego na Lotnisku Chopina Warszawa?

O paszport tymczasowy w punkcie wydawania paszportów tymczasowych na Lotnisku Chopina Warszawa możesz ubiegać się nie wcześniej niż 2 dni robocze przed zaplanowanym wylotem.

W jakiej sytuacji nie otrzymam paszportu tymczasowego na Lotnisku Chopina Warszawa?

Paszportu tymczasowego na Lotnisku Chopina Warszawa nie otrzyma osoba, która:

- otrzymała już wcześniej paszport tymczasowy w punkcie wydawania paszportów tymczasowych na Lotnisku Chopina Warszawa i od tamtej pory nie dopełniła starań w celu uzyskania paszportu od wojewody lub konsula;
- nigdy nie posiadała dokumentu tożsamości (paszportu lub dowodu osobistego) zawierającego numer PESEL;
posiada ważny dokument uprawniający do odbycia podróży zagranicznej, np. dowód osobisty. 

Więcej: TUTAJ

Źródło: www.gov.pl