Rozpoczęła się nowa kampania stołecznego ratusza, promująca trzeźwość na drodze, której partnerem jest Zarząd Transportu Miejskiego. W czasie jej trwania każdy kierowca będzie mógł na własnej skórze przekonać się jak duże zagrożenie na drodze stwarza pijany kierowca. Wszystko dzięki alkogoglom.
Alkogogle to specjalne okulary. Po ich założeniu zmienia się zupełnie percepcja rzeczywistości. Osoba, która je założy widzi świat takim jakim jak ktoś kto ma we krwi 2 promile alkoholu. Świat wiruje przed oczami a wszystko widać podwójnie. Przejście w nich po linii prostej jest nie lada wyzwaniem. Nie mówiąc już o jeździe samochodem.
Mimo to mieszkańcy Warszawy będą mieli okazję by samemu założyć takie okulary i wsiąść w nich za kierownicę samochodu. Taka jazda to przerażające doświadczenie! Kierowca nie jest w stanie panować nad samochodem. Dlatego manewry nie będą się odbywały po drogach publicznych, a na zamkniętych placach manewrowych i to pod okiem doświadczonych instruktorów.
Jazdy odbędą się na placach manewrowych:
sobota, 29 sierpnia, godz. 11-15 - ul. Powstańców Śląskich 127 (plac przy ośrodku egzaminacyjnym)
sobota, 12 września, godz. 11-15 - ul. Turmonckiej 20 (szkoła podstawowa nr 285)
sobota, 26 września, godz. 14-18 - plac przy stacji Metro Słodowiec
W październiku, na billboardach przy trasach wylotowych z Warszawy pojawią się specjalne plakaty. Każdy nowy kierowca, odbierając prawo jazdy, otrzyma ulotkę informującą o wypadkach spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców i ostrzegającą przed konsekwencjami jazdy po spożyciu alkoholu.
Partnerami kampanii są: Komenda Stołeczna Policji, Stowarzyszenie „Trzeźwy Kierowca”, Zarząd Transportu Miejskiego oraz Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
Źródło: ZTM