Impreza jest co roku organizowana przez Powiat, który jest organem prowadzącym dla publicznych szkół ponadgimnazjalnych na swoim terenie. Jej celem jest przybliżenie uczniom gimnazjów oferty tych placówek i zachęcenie ich do kontynuowania nauki w szkołach na terenie naszego powiatu.
W giełdzie swoje stoiska zaprezentowały wszystkie szkoły ponadgimnazjalne z terenu powiatu legionowskiego: Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Serocku, Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Legionowie, Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Dębem, Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Legionowie oraz Liceum Salezjańskie im. Św. Jana Bosko. Obok szkół swoją ofertę zaprezentowały Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowa Izba Gospodarcza w Legionowie, Referat Edukacji Starostwa Powiatowego, Ochotniczy Hufiec Pracy i Cech Rzemiosł Różnych.
Wspólnie z Zespołem Szkół w Dębem swoje propozycje przedstawił również Polski Związek Pracodawców Budownictwa, który objął swoim patronatem Technikum Budowlane. Związek koordynuje wspólny projekt Starosty Legionowskiego i dużych firm budowlanych (Mostostal Warszawa, Erbud S.A.), w ramach którego uczniowie technikum będą mogli odbywać praktyki w największych polskich firmach budowlanych, a później znaleźć w nich pracę.
|
Giełda to impreza niewątpliwie potrzebna – zarówno szkołom, dla których jest okazją do bezpośredniego promowania swojej oferty edukacyjnej, jak i gimnazjalistom, dla których jest okazją do zapoznania się z tą ofertą.
- Przyszliśmy tu całą klasą – powiedziała Małgosia Dąbrowska z Gimnazjum Nr 2 w Legionowie. - Nie zdecydowałam jeszcze, którą szkołę wybiorę, ale z prezentowanych tutaj najbardziej podoba mi się oferta L.O. im. Konopnickiej.
- To bardzo potrzebna impreza. - dodała jej koleżanka Monika Bączkowska. - W podjęciu decyzji bardzo pomaga możliwość rozmowy z uczniami z tych szkół. Brakuje natomiast informacji, ile punktów z egzaminu gimnazjalnego wymagane jest, aby dostać się do poszczególnych szkół.
|
O tym, że giełda cieszy się zainteresowaniem młodzieży świadczyła również ogromna rzesza młodych ludzi odwiedzających stoiska szkół i prezentujących się instytucji. Jest to sygnał dla szkół, że warto się do niej dobrze przygotować, aby pozyskać nowych uczniów. Młodzież bowiem jest coraz bardziej wymagająca, gdy idzie o ofertę edukacyjną szkoły, rozumie bowiem, że zdobyta wiedza jest dla niej kapitałem, który zaowocuje w życiu zawodowym.