Władze Legionowa, okolicznych gmin, powiatu, a także parlamentarzyści z naszego regionu nie ustają w trudach walki o dokończenie modernizacji drogi krajowej 61 na odcinku od wiaduktu do skrzyżowania z Zegrzem.
Źródło: legionowo.pl
Biegnąca przez Legionowo trasa została zmodernizowana w latach 2006 – 2011 na II odcinkach – od ronda w Jabłonnie do wiaduktu oraz sam wiadukt. Koszt prac wraz z obwodnicą Serocka i Jabłonny opiewał na kwotę 400 mln zł. Do dokończenia pozostał III odcinek od wiaduktu w stronę Zegrza – do skrzyżowania z drogą wojewódzką 632. W sprawie przebudowy tego odcinka wydane są już wszystkie niezbędne pozwolenia, 31 stycznia 2012 r. zarządca otrzymał zezwolenie na realizację tej inwestycji. Wojewoda Mazowiecki nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności. Można więc wybrać wykonawcę i budować, jedyne czego brakuje to kilkadziesiąt milionów zł.
Jednak pomimo wszystkich niezbędnych pozwoleń, sytuacja w Legionowie nie wygląda dobrze. Znaczna liczba skrzyżowań oraz sygnalizacji świetlnych na odcinku o długości 1,6 km powoduje ogromne zatory, nie pomaga też to, że nasza „krajówka” jest obecnie jedynym bezkolizyjnym przejazdem przez tory. Codziennie wiadukt korkuje się, kierowcy denerwują się, piszą skargi do prezydenta miasta.
Lokalni politycy, włodarze gmin i powiatów wspólnie podpisali list do Ministra Transportu Sławomira Nowaka. Pod petycją o dokończenie tej inwestycji podpisali się: Starosta Legionowski, Prezydent Legionowa, Wójt Gminy Jabłonna, Wójt Gminy Nieporęt, Wójt Gminy Pokrzywnica, Starosta Makowski, Starosta Pułtuski i Burmistrz Nasielska.
30 listopada na 22. posiedzeniu Senatu RP na prośbę lokalnych samorządowców oświadczenie w sprawie DK61 złożyła senator Anna Aksamit. W adresowanym do Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej przemówieniu przekonywała, że droga krajowa nr 61 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych na Mazowszu, który obsługuje międzynarodowy ruch tranzytowy w kierunku Litwy, Łotwy i Estonii, krajowy ruch tranzytowy pomiędzy Warszawą, Mazowszem a województwem podlaskim oraz w kierunku Warmii i Mazur, a także ruch lokalny mieszkańców powiatów legionowskiego, nowodworskiego i pułtuskiego.
Pomimo ogromnych nakładów na tę inwestycję, brak spójności sieci drogowej pomiędzy zmodernizowanymi odcinkami powoduje, że inwestycje te nie spełniają w pełni swej funkcji.
- Ze względu na wysokość środków dotychczas wydanych na przebudowę drogi krajowej nr 61 oraz na jej ogromne znaczenie dla rozwoju zarówno północnego Mazowsza, jak i Podlasia zwracam się do Pana Ministra z prośbą o podjęcie działań zmierzających do jak najszybszej przebudowy trzeciego odcinka przejścia przez Legionowo drogi krajowej nr 61, która została wpisana do załącznika nr 1a Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011–2015 - apeluje Pani Senator.
Według kosztorysu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad koszt omawianego odcinka o długości 1,6 km wynosi około 90 milionów zł. Przebudowa omawianego odcinka ma polegać na poszerzeniu jezdni do dwóch pasów ruchu w każdą stronę oraz na przebudowie skrzyżowań na odcinku pomiędzy wiaduktem przebiegającym nad linią kolejową nr 9 i granicą miasta Legionowa.
- Dziękuję za dotychczasowe zaangażowanie w modernizację drogi krajowej nr 61 na terenie Mazowsza oraz proszę o jak najszybsze rozpoczęcie przebudowy trzeciego odcinka przejścia przez Legionowo – zakończyła oświadczenie Anna Aksamit.
Zachęcamy również mieszkańców Legionowa, aby zwracali się do wszystkich parlamentarzystów z okręgu podwarszawskiego oraz GDDKiA, aby poprali nasze starania o przebudowę DK nr 61.
Źródło: legionowo.pl