fot. Posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego 28.01.2015 r. Źródło: www.kwrist.mac.gov.pl. |
Wczoraj (10.03.) odbyło się pierwsze posiedzenie Zespołu ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli w nowym składzie. Wśród poruszanych podczas spotkania tematów znalazły się m.in. informacje Ministerstwa Spraw Wewnętrznych na temat funkcjonowania od 1 marca br. Projektu pl.ID, bezpieczeństwa na obszarach wodnych, kwestie dotyczące koncepcji wprowadzenia prostej rejestracji miejsca zamieszkania, jak również projekt założeń do ustawy o ochronie ludności. Członkowie Zespołu dyskutowali także na temat interpretacji zapisów ustawy o samorządzie gminnym, odnoszących się do wykonywania przez gminy usług pogrzebowych oraz o przygotowanym przez Ministerstwo Gospodarki projekcie ustawy o zmianie ustawy o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego. Poruszono też kwestię odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
Zgodnie z § 5 uchwały Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego z dnia 9 maja 2006 r. w sprawie regulaminu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego (M.P. 2007 Nr 32, poz. 375) do zakresu działania Zespołu ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli należą działy: administracja publiczna, obrona narodowa, sprawiedliwość i sprawy wewnętrzne.