30 marca 2010
Będziemy się szkolić

Projekt Powiatu Legionowskiego „Eurojakość w urzędzie – szkolenia kadry samorządowej powiatu legionowskiego gwarancją sprawnej i rzetelnej obsługi klienta” znalazł się na 5 miejscu listy rankingowej zatwierdzonej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

W dniu 24 marca br. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zatwierdził listę rankingową projektów rekomendowanych do dofinansowania w ramach konkursu ogłoszonego z Priorytetu V, Działania 5.2, Poddziałania 5.2.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wśród wymienionych na liście projektów nie zabrakło również projektu opracowanego przez pracowników zespołu ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych naszego Starostwa. Projekt pt. „Eurojakość w urzędzie – szkolenia kadry samorządowej powiatu legionowskiego gwarancją sprawnej i rzetelnej obsługi klienta” znalazł się na 5 miejscu w/w listy uzyskując nie mało bo aż 97 punktów.

Nadrzędnym celem projektu jest usprawnienie i podniesienie, do końca grudnia 2012 roku, jakości funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Legionowie poprzez:
organizację szkoleń podnoszących kwalifikacje i umiejętności kadry kierowniczej oraz pracowników merytorycznych Starostwa w zakresie informatyki, zarządzania, prawa i administracji oraz dostosowanie ich do potrzeb interesantów i zmieniającej się sytuacji społeczno – gospodarczej regionu, wdrożenie systemu monitorowania poziomu satysfakcji klientów urzędu, usprawnienie procedury przeprowadzania konsultacji społecznych. 

Całkowita wartość projektu, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie, opiewa na kwotę 1 230 210,40 zł z czego dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi 1 107 189,36 zł, pozostałe 123 021,04 zł stanowi wkład własny powiatu.


Kolejnym krokiem zmierzającym do podpisania umowy o dofinansowanie projektu będzie złożenie w MSWiA wymaganych załączników. Dopiero po podpisaniu umowy o dofinansowanie sukcesywnie na konto powiatu będą wpływały środki finansowe przeznaczone na realizację w/w przedsięwzięcia.
Warto też zaznaczyć, że realizacja projektu będzie dopełnieniem utworzonego w Starostwie Powiatowym stanowiska Rzecznika Praw Klienta. Jesteśmy przekonani, że podejmowane przez nas działania wpłyną na jakość, kompleksowość i efektywność usług administracyjnych świadczonych przez poszczególne komórki urzędu, co bez wątpienia wpłynie na poziom zadowolenia klientów urzędu oraz na rozwój gospodarczy całego powiatu.