28 sierpnia 2013
Paszport na godzinę

Aby nie czekać w kolejce na załatwienie formalności związanych z wyrobieniem paszportu wystarczy wcześniej umówić się telefonicznie na konkretną godzinę w dogodnym dla nas terminie.


 

W jednym z najbardziej obleganych miejsc legionowskiego ratusza, jakim jest Biuro Paszportowe, pojawiło się urządzenie do wydawania kolejno numerowanych biletów. Każdy klient, kierując się instrukcjami wyświetlonymi na ekranie dotykowym, pobiera bilet z kolejnym numerem. Następnie należy poczekać, aż na wyświetlaczu ukaże się otrzymany numer oraz numer stanowiska, w którym zostanie obsłużony.

 

Zainstalowany tam elektroniczny system zarządzania przepływem i obsługą klientów umożliwia także umówienie się na załatwienie formalności przez telefon. To opcja dla osób zapracowanych, które nie chcą czekać w kolejce na złożenie wniosku.
Wystarczy zadzwonić do biura paszportowego pod numer 22 774 33 90 i zarezerwować sobie wizytę w dogodnym terminie. Po przyjściu w ustalonym dniu należy wybrać na ekranie dotykowym terminala obsługującego system pozycję C – wizyta umówiona. Następnie klient zostanie przywołany do obsługi poza kolejnością i poddany weryfikacji, czy rzeczywiście się umówił, w innym przypadku zostanie odesłany do terminala po pobranie biletu z koniecznością oczekiwania na wizytę. Ten ostatni element procedury, choć brzmi groźnie, to jedynie formalność, pozwalająca uniknąć opóźnień w obsłudze osób umówionych. Może się zdarzyć bowiem, że opcję C wybrała omyłkowo osoba, która wcześniej terminu nie zarezerwowała. Obsłużenie jej poza kolejnością przesunęłoby w czasie przyjmowanie tych, którzy zostali umówieni telefonicznie.
 


 

Możliwość telefonicznego umówienia sie na wizytę to kolejne z rozwiązań, wprowadzanych w ramach programu podnoszenia jakości obsługi w Starostwie, które ma za zadanie usprawnienie pracy Biura Paszportowego, skrócenie czasu oczekiwania oraz obsługi klientów.