23 grudnia 2013
Zmieniamy się dla Ciebie

To hasło projektu, w ramach którego od ubiegłego roku urzędnicy starostwa podnoszą swoje kwalifikacje.                     



Zmieniamy się dla Ciebie aby zapewnić:
- rzetelność usług,
- sprawną obsługę,
- terminowość wydawania decyzji,
- indywidualne podejście do klienta.


Od maja 2012 do grudnia 2013 roku, w ramach projektu „Eurojakość w urzędzie – szkolenia kadry samorządowej Powiatu Legionowskiego gwarancją sprawnej i rzetelnej obsługi klienta”, urzędnicy Starostwa Powiatowego w Legionowie zdobywali wiedzę i umiejętności z zakresu:
- bezpośredniej obsługi klienta,
- współpracy w zespole,
- zarządzania zespołem,
- podstaw marketingu i promocji jednostki samorządowej,
- prawa obowiązującego w jednostce samorządowej (KPA, prawo zamówień publicznych, prawo pracy, informacja publiczna, ochrona danych osobowych, zarządzanie projektami),
- Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych START.

Szkolenia: dużo i dobrze

W czasie projektu odbyło się 81 różnych szkoleń w 81 różnych grupach, w których uczestniczyło 153 pracowników Starostwa podczas 155 dni szkoleniowych. O jakość szkoleń zadbał zespół projektowy oraz zespół ds. zamówień publicznych tak przygotowując specyfikację istotnych warunków zamówienia do przetargów, że wygrały firmy oferujące usługi bardzo dobrych trenerów, specjalistów w swoich dziedzinach. Czy szkolenia były satysfakcjonujące dla pracowników oraz jak trwałe są efekty tych szkoleń będziecie mogli Państwo dowiedzieć się z raportu ewaluacyjnego, który pod koniec stycznia zostanie umieszczony na stronie internetowej Powiatu Legionowskiego.




Gwarancja Profesjonalizmu Starostwa

Szkolenia związane z bezpośrednią obsługą klienta zakończyły się we wrześniu 2012 roku. Ich owocem i niejako kontynuacją są Standardy Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Legionowie. Tworzenie Standardów rozpoczęło się już na trakcie szkoleń na zwykłej tablicy flipchart i potem miało swój ciąg dalszy w pracy zespołu ds. standardów w Starostwie. Zespół opracował podręcznik obsługi klienta w Starostwie Powiatowym w Legionowie, który w marcu 2013 został wprowadzony Zarządzaniem Starosty w życie.

Zapraszamy Państwa serdecznie – przyjdźcie i sprawdźcie sami, czy hasło „Twoje zadowolenie naszym sukcesem” jest żywe i aktualne. Informacje na ten temat oraz ankietę, za pomocą której możecie Państwo ocenić jakość obsługi klientów w legionowskim starostwie, można znaleźć na naszej stronie internetowej.



Konsultacje społeczne


W ramach projektu przeprowadzone zostały trzy konsultacje społeczne:
- w sprawie Powiatowego Programu Promocji Zdrowia (termin: grudzień 2011-styczeń 2012)
- w sprawie przebudowy ul. Jagiellońskiej, Parkowej i Sobieskiego w Legionowie (termin: 12.02.2013 r.)
- w sprawie rocznego programu współpracy Powiatu Legionowskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontaracie w 2014 r (termin: 15.10.2013 r.)
Został również opracowany Podręcznik dobrych praktyk konsultacji społecznych.

Skąd pieniądze?

Projekt był realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 6 maja 2011 roku, realizacja projektu rozpoczęła się 1 września 2011 roku i zakończy 31 grudnia 2013 roku. Całkowity budżet projektu wynosi 955 972,80 złotych, natomiast przyznana kwota dofinansowania wynosi 858 772,80 złotych co stanowi 89,83% ogólnej wartości projektu.