21 grudnia 2005
I Forum Pełnomocników ds. Społeczeństwa Informacyjnego
19 grudnia 2005 r. w Warszawie w Hotelu Gromada, pl. Powstańców Warszawy 2 odbyło się pierwsze szkolenie dla Pełnomocników.

Szkolenie było jednodniowe i zakończone było egzaminem, po którym uczestnicy otrzymali dyplomy potwierdzające jego ukończenie. Zaproszenie do udziału w Forum skierowane było do osób zajmujących się problematyką informatyzacji i budowy społeczeństwa informacyjnego. Ich udział w dyskusji był możliwością uzgodnienia działań w realizacji zadań samorządów, w tym z wykorzystaniem tworzonej Sieci Pełnomocników ds. Społeczeństwa Informacyjnego.

Pełnomocnikiem może zostać Wójt, burmistrz, prezydent lub starosta sam zdecyduje, który z jego pracowników jest najbardziej kreatywny. Oczywiście musi to być osoba dobrze poruszająca się w zagadnieniach związanych z informatyką, internetem ale gotowa sprawnie zająć się promocją i rozwojem. Pełnomocnicy będą osobami wspierającym, czy wręcz realizującymi wszelkie projekty z zakresu społeczeństwa informacyjnego kierowane do różnych instytucji oraz środowisk działających we wspólnotach samorządowych.

Serwis Samorządowy PAP objął patronat medialny nad przedsięwzięciem.