Opis: |
Zakres prac:
1. Drogi:
1) Długość odcinka do przebudowy wynosi 420 metrów bieżących,
2) Wdrożenie nowej organizacji ruchu – wykonanie oznakowania pionowego i poziomego drogi oraz instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu, dopuszczalna prędkość jazdy po przebudowie – 60 km/h,
3) Wzmocnienie nawierzchni istniejącej.
- Dopuszczalny nacisk oś – 100 kN,
- Kategoria ruchu – KR3,
4) Poszerzenie istniejącej nawierzchni. Szerokość jezdni po przebudowie – 2x 3,0 m = 6,0 m,
5) Szerokość poboczy po przebudowie wzmocniona pospółką – 1,0 m,
6) Szerokość chodnika po przebudowie – 2,0 m,
7) Przebudowa zjazdów. Szerokość wjazdów będzie dostosowana do szerokości bram,
8) Przekrój poprzeczny daszkowy – 2%, zmiana przekroju poprzecznego jezdni z daszkowego na jednostronny,
9) Przebudowa i budowa odwodnienia,
- na długości pobocza drenaż rozsączający, wzmocnione płytami betonowymi, ażurowymi o wymiarach 40/60/10 cm typu eko,
10) Budowa zatok parkingowych,
2. Most
1) Ogólny opis przyjętego rozwiązania
Jednoprzęsłowa rama żelbetowa, posadowiona na palach wierconych Ø 60 cm.
2) Ustrój nośny
Pomost stanowi płyta żelbetowa, o zmiennej wysokości od 70 do 76 cm, na całej długości obiektu połączona monolitycznie ze ścianami bocznymi (przyczółkami). Górna powierzchnia ustroju niosącego ma 2% spadek daszkowy, dostosowany do spadków na jezdni. W celu właściwego odwodnienia płyty pod lewostronną zabudową chodnikową zaprojektowano 3% spadek odwrotny a pod prawostronną 5%. Ściany boczne (przyczółki) żelbetowe o grubości 100 cm, skrzydła o grubości 50 cm są monolitycznie połączone z korpusami przyczółków. Przyczółki posadowione są na 8 żelbetowych palach o średnicy 60 cm i długości 8,0 m.
3) Nawierzchnia na obiekcie
Nawierzchnia na obiekcie dwuwarstwowa. Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego grubości 5,5cm. Warstwa ścieralna z SMA grubości 4,0cm.
4) Zaprojektowano żelbetowe zabudowy chodnikowe i gzymsowe kotwione do płyty pomostu.
5) Zaprojektowano schodu na skarpie, odwodnienie obiektu, umocnienie skarp i dna rzeki, umocnienie stoków,.
6) Nawierzchnia jezdni będzie miała następującą konstrukcję:
- warstwa ścieralna SMA - 4,0cm
- AC 16 W 35/50 - 6,0cm
- AC 22 P 35/50 - 7,0cm
- podbudowa pomocnicza, krusz. łamane 0/31.5 mm stabilizowane mech.- 20cm
- grunt stabilizowany cementem RM 2.5 MPa - 15cm
- podłoże gruntowe / zasypki przyobiektowe
7) Pobocze będzie miało następującą konstrukcję:
- podbudowa pomocnicza, krusz. łamane 0/31.5 mm stabilizowane mech.- 20cm
- podłoże gruntowe / zasypki przyobiektowe
8) Nawierzchnia zjazdu będzie miała następującą konstrukcję:
- kostka betonowa czerwona – 8cm
- podsypka cementowi – piaskowa – 3cm
- krusz. łamane 0/31.5 mm stabilizowane mech.- 15cm
- grunt stabilizowany cementem RM 2.5 MPa - 15cm
- podłoże gruntowe / nasyp
9) Nawierzchnia chodnika będzie miała następującą konstrukcję:
- kostka betonowa – 6cm
- podsypka cementowi – piaskowa – 3cm
- podbudowa grunt stabilizowany cementem RM 2.5 MPa - 10cm
- podłoże gruntowe / nasyp
Inwestycja dofinansowana ze środków Gminy Nieporęt
|