zdjęcie przedstawia jednojezdniową drogę rozdzieloną namalowaną wyspą rozdzielającą. w głębi widoczne rondo, po prawej stronie zdjęcia na pierwszym planie przy drodze niebieska tablica z napisem Gmina Nieporęt. W głębi po prawej zielona tablica informacyjna  oraz inne znaki drogowe
13 lutego 2019
DK 61 dalej i szerzej

13 lutego br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej w zakresie dokumentacji geologiczno–inżynierskiej dla rozbudowy DK61 na odcinku od granic Legionowa do ronda w Zegrzu Południowym.

Od jesieni ubiegłego roku, w formule „zaprojektuj i zbuduj”, firma SKANSKA S.A. prowadzi prace od wiaduktu w Legionowie do skrzyżowania z ul. Wolską w Michałowie-Reginowie, a efekty tych działań są już coraz bardziej widoczne. Na blisko dwukilometrowym odcinku powstaje dwupasmowa droga wraz z przynależną infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Całkowity koszt tego etapu inwestycji to ponad 45 mln zł.

Zakończenie prac na poszerzeniu DK61 do wysokości ul. Wolskiej oznaczałoby, że „wąskie gardło”, powstające w wyniku zwężenia jezdni z dwóch do jednej nitki, nie zniknie, a jedynie przesunie się spod wiaduktu do granic miasta. Na szczęście tak się nie stanie. Podpisana w połowie lutego br. umowa oznacza, że od dawna zapowiadane działania nabierają realnych kształtów i po ich zrealizowaniu kierowcy będą mogli liczyć na komfortowy przejazd aż do ronda w Zegrzu Południowym.

Wartość zadania, polegającego na opracowaniu koncepcji tej rozbudowy, wynosi ponad 350 tys. zł., a czas na jego relację to siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Wybrany projektant do końca września br. opracuje dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, a także uzyska wszystkie niezbędne decyzje zatwierdzające opracowany projekt. Zgodnie z przyjętymi założeniami ten 4,5 - kilometrowy odcinek ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Aktualny harmonogram prac związanych z realizacją inwestycji zakłada, że umowa z wybranym w przetargu wykonawcą zostanie podpisana w przyszłym roku, a realizację robót zaplanowano na lata 2022-2024. Oznacza to, że za pięć lat trasę z Warszawy do Serocka pokonać będzie można płynniej i bezpieczniej z wykorzystaniem dwóch dwupasmowych jezdni. Na stronie internetowej warszawskiej GDDKiA widnieje informacja, że szacunkowy łączny koszt inwestycji, w tym koszty dokumentacji, wykupu gruntów i budowy, wyniesie około 145 mln zł.