W banku i urzędzie – tylko dowód
15 lipca 2021
W banku i urzędzie – tylko dowód

„Pamiętaj, że aplikacja nie jest dowodem osobistym i nie zastępuje dowodu osobistego” – taka informacja wytłuszczonym drukiem znajduje się w pierwszych akapitach regulaminu aplikacji mObywatel. Dlatego w kontaktach z urzędem czy bankiem zawsze potrzebny nam będzie dowód osobisty lub inny dokument tożsamości.

To, że zaznaczamy okienko potwierdzające zapoznanie się z regulaminem wszelkiej maści aplikacji bez jego czytania jest oczywiste, jak to, że Ziemia krąży wokół Słońca. Okazuje się jednak, że czas, który w ten sposób zaoszczędzimy, możemy stracić w innej, znacznie dla nas ważniejszej sytuacji.

Coraz częściej klienci banków i urzędów na prośbę o okazanie dowodu tożsamości próbują identyfikować się aplikacją mObywatel. Okazuje się jednak, że to niemożliwe, ponieważ narzędzie to nie zastępuje dowodu osobistego i urzędnicy nie mogą go honorować. W efekcie, aby załatwić sprawę, musimy pojawić się w danej instytucji ponownie, już z dokumentem tożsamości. Dla użytkowników aplikacji, którzy oszczędzili sobie czytania regulaminu, podajemy link prowadzący bezpośrednio do tego dokumentu i zachęcamy do zapoznania się z nim: Regulamin aplikacji mObywatel 

Warto czytać regulaminy ZANIM zaznaczymy, że je akceptujemy. Kilka minut, które na to poświęcimy, oszczędzi nam czasu i nerwów.