6 maja 2015
Przemysław, 4.05.2015

Pytanie: (kategoria: inwestycje)
dzień dobry,
ucieszyła mnie informacja o budowie przez starostwo "kładki" nad torami kolejowymi w miejscu obecnego przejazdu ulicą Parkową.
Proszę o informacje:
- jak kładka będzie dostosowana do komunikacji rowerowej? (po oddaniu nieprzyjaznego dla rowerów tunelu na przystanku nie ma  miejsca w tej części miasta, gdzie można rowerem przejechać na drugą stronę torów)
- w jaki sposób będzie można dostać się rowerem od kładki do szkół legionowskich (np. nr 2)? Pytanie dotyczy dzieci, także ich jazda od kładki ulicą Parkową jest ze względu na duży ruch i wąską jezdnię wykluczona.

Odpowiedź:
Szanowny Panie Przemysławie,
budowana przez nas kładka będzie przystosowana zarówno do ruchu pieszego, jak i rowerowego, który ma odbywać się po pochylni o szerokości 2,7 m i kącie nachylenia 5,9 stopnia (taka pochylnia umożliwi poruszanie się rowerem nawet najmłodszym cyklistom). Główna, wspólna dla ruchu pieszego i rowerowego, część kładki będzie szeroka na 4 m. Mieszkańcy, którzy dotychczas korzystali z ciągu ulic Parkowa – Wyszyńskiego, będą mogli bez przeszkód nadal użytkować te drogi. Z uwagi na zamknięcie przejazdu, dla samochodów ulice te zostaną przekwalifikowane w „ślepe”, co znacznie zmniejszy ruch na odcinkach przylegających do kładki. Dzięki temu zapewne zwiększy się komfort jazdy, np. rowerem. Dodatkowo przepisy Prawa o Ruchu Drogowym (art. 33) dopuszczają korzystanie z chodnika przez rowerzystów w przypadku, kiedy są nimi dzieci do 10. roku życia oraz ich opiekunowie.