Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę drogi krajowej nr 61 na odcinku przejścia przez Legionowo, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.
Droga krajowa nr 61 liczy 257 km i jest jedną z najważniejszych na Mazowszu. Prowadzi ruch lokalny oraz tranzytowy pomiędzy województwami mazowieckim a podlaskim.
Rozbudowę drogi krajowej nr 61 na terenie Legionowa podzielono na trzy etapy: odcinek I - od granicy z Jabłonną do wiaduktu nad torami kolejowymi , odcinek II – wiadukt oraz odcinek III – od wiaduktu do ul. Wolskiej w Michałowie –Reginowie. W lipcu tego roku w Legionowie odbyły się konsultacje społeczne dotyczące jej przebudowy na odcinku I. Ten etap przebudowy liczy 1,374 km. - Mam nadzieję, że skończy się codzienna udręka mieszkańców Legionowa. Znikną weekendowe korki w drodze nad Zegrze i Mazury – powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
Przed wydaniem pozwolenia na budowę przeprowadzono ocenę oddziaływania na środowisko. Odcinek znajduje się w całości w terenie zabudowanym. Zgodnie z raportem o oddziaływaniu na środowisko zaprojektowano 1926 m ekranów 696 m po stronie lewej i 1230 po stronie prawej, wysokości od 4 do 6,5 m. Po obydwu stronach drogi będzie wybudowany chodnik, a po stronie północno-zachodniej ścieżka rowerowa.
Mieszkańcy powiatu od dawna czekają niecierpliwie na rozbudowę tej drogi. Obecny układ komunikacyjny na tym odcinku powoduje znaczne spowolnienie ruchu w czasie szczytu porannego i popołudniowego. Od lat władze miasta oraz powiatu zabiegają o jej jak najszybszą realizację. Mimo groźby wykreślenia inwestycji z planów budżetowych lobbing samorządowców odniósł jednak skutek.
- To naprawdę dobra wiadomość dla wszystkich mieszkańców powiatu legionowskiego - powiedział starosta Jan Grabiec. - Cieszę się, że zabiegi samorządowców i dobra współpraca z władzami wojewódzkimi przynoszą skutek. Droga 61 to jedna z najważniejszych arterii. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych trzech lat zostanie przebudowana na całym odcinku leżącym w powiecie legionowskim.
Inwestycja ma się rozpocząć w lutym 2010 r., a jej zakończenie planowane jest na czerwiec 2011 r. Będzie kosztować 58,4 mln zł.