24 lipca 2009

Pieniądze za bilet

Niewykorzystamy biletu okresowego z powodu wyjazdu, urlopu, choroby? Nic straconego, będziemy mogli odzyskać pieniądze.

Poniżej publikujemy informację Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie:

W sezonie wakacyjnym wielu pasażerów wyjeżdża z miasta i nie korzysta z wykupionego wcześniej biletu okresowego. W związku z zawierającymi nieścisłości publikacjami w niektórych mediach, przedstawiamy warunki na jakich możliwy jest zwrot pieniędzy za niewykorzystaną część aktywowanego kontraktu na karcie miejskiej.

Zwrot pieniędzy jest możliwy tylko w momencie kiedy bilet wciąż jest ważny. Pasażer otrzymuje zwrot pieniędzy za dni, jakie pozostały do końca kontraktu. Niewykorzystany okres liczony jest od dnia następnego po złożeniu wniosku o anulowanie kontraktu. Obecnie zdarza się, że pasażerowie zgłaszają się z nieważnym już biletem po powrocie z urlopu i próbują udokumentować wyjazd.

Z możliwości odebrania pieniędzy za niewykorzystaną część kontraktu mogą korzystać także osoby legitymujące się biletem seniora. Jeśli w okresie obowiązywania takiego biletu pasażer ukończy 70. rok życia, za pozostały okres uzyska zwrot.

Pasażerowie mogą też zwracać nieskasowane bilety kartonikowe – od dobowego wzwyż. 

Zwroty są możliwe są w Punktach Obsługi Pasażerów – w siedzibie ZTM przy ul. Senatorskiej 37 oraz stacji metra "Świętokrzyska".

We wszystkich przypadkach zwrotu, potrącana jest opłata manipulacyjna w wysokości 20 procent nominalnej ceny biletu.

TARYFA PRZEWOZOWA - USTALENIA DODATKOWE 
Podstawa prawna: Uchwała Nr XXVI/858/2008 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 13 marca 2008 r. (ze zm.)

§ 34. Dopuszcza się zwrot biletów z pobraniem należności za następujące rodzaje biletów:
1) aktywowane bilety długookresowe i długookresowe na 1 linię, z tym, że wartość biletu pomniejsza się opłatę manipulacyjną w wysokości 20% wartości nominalnej biletu, pozostałą kwotę dzieli się przez liczbę dni, na jakie zakodowany został bilet. Kwotę do zwrotu ustala się mnożąc uzyskany iloraz przez liczbę pozostałych dni, licząc od dnia zwrotu biletu do ostatniego dnia jego ważności,
2) nieskasowane lub nieaktywowane bilety krótkookresowe, długookresowe i długookresowe na 1 linię, z tym, że wartość nominalną biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20%.