20 października 2010
Milion na e-usługi


1.134.750,- dofinansowania pozyskało legionowskie starostwo na projekt "e-standard w urzędzie czyli nowa jakość usług w administracji publicznej".

Foto

Starostwo zostanie zinformatyzowane, dzięki czemu mieszkańcy powiatu będą mogli załatwić większość spraw za pośrednictwem Internetu. Wczoraj starosta Jan Grabiec, wicestarosta Janusz Kubicki i skarbnik Grażyna Szczubełek podpisali umowę z Zarządem Województwa Mazowieckiego, na podstawie której powiatowa administracja dostanie ponad milion dofinansowania unijnego do projektu "e-standard w urzędzie czyli nowa jakość usług w administracji publicznej". – Bardzo się cieszę, że coraz więcej mazowieckich urzędów wdraża nowoczesne technologie. Umożliwiają one mieszkańcom sprawne załatwianie spraw przez Internet, bez wychodzenia z domu – powiedział wicemarszałek województwa mazowieckiego Marcin Kierwiński.

Foto
Konferencja, podczas której Jan Grabiec (pierwszy z prawej) i Janusz Kubicki (obok) podpisali umowę na dofinasowanie projektu "e-standard"

Realizacja projektu, wartego 1.335.000,- zł, przyniesie klientom legionowskiego starostwa nową jakość usług administracji powiatowej. E-karty usług, e-załatwianie spraw, e-learning, e-skrzynka podawcza oraz e-ogłoszenia to nowe usługi, które dostępne będą przez Internet. Projekt zakłada także ujednolicenie serwisów internetowych wszystkich jednostek organizacyjnych starostwa oraz modernizację i zakup niezbędnego sprzętu komputerowego i oprogramowania. Powstaną także specjalne bazy danych na potrzeby urzędu. 

Mieszkańcy powiatu będą mogli korzystać m.in. z elektronicznej skrzynki podawczej oraz e-formularzy, dzięki czemu wnioski do urzędu będzie można przesyłać Internetem, a także sprawdzić na jakim etapie znajduje się dana sprawa. W specjalnym serwisie dostępna będzie także aplikacja e-karty usług, dzięki której mieszkańcy będą mogli dowiedzieć się jakie sprawy można załatwić w urzędzie i jak to zrobić. Na stronie dostępne będą także moduły: 
■e-ogłoszenia zawierające aktualne ogłoszenia, a także informacje o ważnych wydarzeniach; 
■e-konsultacje, czyli swoiste fora internetowe, na których mieszkańcy będą mogli wymieniać się informacjami i doświadczeniami;
■e-learning, czyli narzędzie za pomocą którego mieszkańcy dowiedzą się m.in. w jaki sposób wypełniać formularze, natomiast nowozatrudnieni pracownicy będą mogli zapoznać się z przepisami, statutem urzędu, regulaminem organizacyjnym, a także zdać egzamin kompetencyjny.
- Wysoka jakość usług administracji powiatowej zawsze była dla mnie sprawą priorytetową. Tym bardziej więc cieszy mnie, że dzięki unijnym pieniądzom będziemy mogli zrealizować projekt, który ułatwi mieszkańcom załatwianie spraw w starostwie. - podział Jan Grabiec.

Foto
od lewej: Grzegorz Świętorecki, Waldemar Roszkiewicz, Marcin Kierwiński,
Jan Grabiec, Janusz Kubicki
Foto
po podpisanu umowy wszystkim dopisywały dobre humory