Herb Powiatu Legionowskiego. Biały orzeł na niebieskiej tarczy, po bokach figury heraldyczne miecz i pastorał.
6 marca 2023

Nabór w PCPR na stanowisko: pracownik socjalny

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Legionowie
poszukuje kandydata na wolne stanowisko pomocnicze
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Legionowie z siedzibą
 przy ul. gen. W. Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo


I. Stanowisko pracy – pracownik socjalny w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Legionowie w wymiarze 1 etatu.

II. Rodzaj zatrudnienia – umowa o pracę na czas określony

II. Niezbędne wymagania dla kandydatów:
1.    Posiada dyplom ukończenia:
a.    kolegium pracowników służb społecznych
b.    lub ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej lub
c.    do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończył/a studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie
d.    lub ukończył/a studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w ppkt c.
2.    Posiadanie obywatelstwa polskiego.
3.    Nieposzlakowana opinia.
4.    Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych.

Ponadto, Kandydatem może być osoba która:
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona
ani ograniczona.
- wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika
z tytułu egzekucyjnego.
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

III. Wymagania dodatkowe:
1.    Umiejętność pracy pod presją czasu.
2.    Bardzo dobra organizacja pracy własnej.
3.    Niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4.    Znajomość regulacji prawnych z zakresu: pieczy zastępczej, pomocy społecznej.
5.    Dobra znajomość obsługi komputera w zakresie edytora teksów, poczty elektronicznej
oraz urządzeń biurowych.
6.    Rzetelność, sumienność i skrupulatność.
7.    Odpowiedzialność i komunikatywność.
8.    Dyspozycyjność.
9.    Prawo jazdy kat. B.

IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.    Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
2.    Przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku.
3.    Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
4.    Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu
do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej
i rehabilitacyjnej.
5.    Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną,
w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
6.    Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
7.    Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej,
8.    Współdziałanie w opracowaniu planu pracy z rodziną naturalną,
9.    Sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie.
10.    Koordynowanie prac związanych z opracowaniem oceny sytuacji dziecka umieszczonego
w pieczy zastępczej.
11.    Współdziałanie przy wydawaniu oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka.
12.    Wydawanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej oraz innych opinii na ich temat wymaganych ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
13.    Prowadzenie spraw związanych z usamodzielnianiem wychowanków pieczy zastępczej oraz osób opuszczających domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę
i młodzieżowe ośrodki wychowawcze.
14.    Przeprowadzanie, u kandydatów na rodziny zastępcze oraz rodzinne domy dziecka, oceny spełniania warunków, o których mowa w art. 42 ust. 1 ppkt. 7) ustawy o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej.
15.    Przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych oraz integracja cudzoziemców którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą.
16.    Sporządzanie informacji statystycznych i analiz.
17.    Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia
z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
18.    Współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii
i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.
19.    Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczącym usługi służące poprawie sytuacji takich osób
i rodzin.
20.    Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych
i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.

 

V. Wymagane dokumenty:
1.    Życiorys i list motywacyjny.
2.    Kopie dyplomów ukończonych szkół potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
3.    Kopie świadectw pracy dokumentujące staż pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu
w przypadku pozostawania w stosunku pracy.
4.    Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
5.    Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu
z pełni praw publicznych oraz, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6.    Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
7.    Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
8.    Inne dokumenty, których konieczność przedłożenia wynika ze specyfiki stanowiska, na które prowadzony jest nabór.

VI. Warunki pracy na stanowisku:
Budynek jest dostosowany do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
VII. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.


VIII. Miejsce składania dokumentów:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Legionowie, ul. Gen. W. Sikorskiego 11, Budynek „B” lub drogą pocztową na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Legionowie, 05-119 Legionowo,
ul. Sikorskiego 11 (liczy się data wpływu) w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko pracy”.