Powiat Legionowski – Starostwo Powiatowe w Legionowie wspólnie z Powiatowym Zespołem Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie od 1 sierpnia 2017 r. realizują projekt pt. „Pomóż mi zrozumieć świat – rozwijanie kompetencji kluczowych oraz wspieranie rozwoju deficytowych sfer u uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi uczęszczających do Powiatowego Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie”.
BUDŻET PROJEKTU
Całkowity budżet projektu – 654 686,64 zł z czego wnioskowane dofinansowane – 621 206,04 zł (wkład UE – 523 749,31 zł; budżet państwa – 97 456,73 zł), pozostała kwota w wysokości 33 480,60 zł to wkład niepieniężny powiatu.
ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Projekt realizowany jest w ramach Osi Priorytetowej X „Edukacja dla rozwoju regionu”, Działania 10.1 „Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży”, Poddziałania 10.1.1 „Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych)” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
OKRES REALIZACJI
Od 01.08.2017 r. do 31.07.2019 r.
CELE PROJEKTU
Celem głównym projektu jest rozwój kompetencji kluczowych i kompetencji cyfrowych oraz kształtowanie właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u 131 uczniów PZSiPS (52K,79M) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi w wieku 7-24 lat poprzez organizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, rozwijających zainteresowania, zajęć specjalistycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb oraz możliwości psychofizycznych uczniów a także wspomaganie pracy 43 nauczycieli (40K,3M) PZSiPS poprzez udział w studiach podyplomowych, szkoleniach oraz superwizjach.
Cele szczegółowe projektu to:
- rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy (zajęcia matematyczne, przyrodnicze, język angielski) oraz kompetencji cyfrowych (zajęcia informatyczne),
- usprawnianie deficytowych sfer rozwoju uczniów i wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych ważnych w procesie uczenia się poprzez indywidualizację pracy z uczniem w ramach zajęć specjalistycznych uzupełniających ofertę edukacyjną szkoły,
- rozwijanie kompetencji niezbędnych do samorealizacji i rozwoju osobistego ułatwiających znalezienie zatrudnienia na otwartym rynku pracy poprzez organizację zajęć przysposabiających do pracy oraz spotkań z przedstawicielami zawodów,
- rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych w zakresie komunikowania się, rozpoznawania i kierowania emocjami, budowania dobrych relacji z innymi oraz ograniczania zachowań destrukcyjnych,
- doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli z zakresu rozwijania u uczniów kompetencji TIK oraz indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- doposażenie Placówki w pomoce dydaktyczne oraz sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje kluczowe i TIK oraz sprzęt specjalistyczny do prowadzenia indywidualizacji pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
GRUPA DOCELOWA
1) 131 uczniów PZSiPS (52K,79M) w wieku 7 -24 lata,
2) 43 nauczycieli PZSiPS (40K,3M).
OPIS PROJEKTU
W ramach realizacji projektu oprócz ramowego programu nauczania dla uczniów w roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019, zorganizowane zostaną:
- dla uczniów klas I - III szkoły podstawowej:
- Klub Małego Informatyka - zajęcia pozalekcyjne rozwijające kompetencje cyfrowe dla 10 uczniów (w sumie 116 godz.)
- Klub Odkrywców Matematyki - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające i stymulujące nabywanie kompetencji matematycznych dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- Klub Odkrywców Przyrody - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające wiedzę i umiejętności z zakresu przyrody dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- dogoterapia dla wszystkich uczniów (w sumie 116 godz.)
- hipoterapia dla wszystkich uczniów (w sumie 152 godz.)
- hydroterapia dla 20 uczniów (w sumie 38 wyjazdów na basen)
- muzykoterapia - aktywne koncerty muzyczno-edukacyjne o charakterze terapeutycznym dla wszystkich uczniów (w sumie 38 koncertów)
- zajęcia muzyczno-ruchowe - zajęcia pozalekcyjne dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- indywidualne zajęcia pozalekcyjne rozwijające umiejętność komunikowania się za pomocą niewerbalnych metod komunikacji-AAC - dla 10 uczniów (29 godz. na jednego ucznia, w sumie 290 godz.)
- indywidualne zajęcia pozalekcyjne usprawniające deficytowe sfery rozwoju uczniów dla uczniów z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi i z niepełnosprawnościami sprzężonymi z wykorzystaniem terapii behawioralnej dla 10 uczniów (29 godz. na jednego ucznia, w sumie 290 godz.)
- dla uczniów klas IV - VI szkoły podstawowej:
- Klub Odkrywców Informatyki - pozalekcyjne zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe dla 10 uczniów (w sumie 116 godz.)
- Klub Odkrywców Matematyki - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje matematyczne dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- Klub Odkrywców Przyrody - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje przyrodnicze dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- Klub Odkrywców Języka Angielskiego - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje językowe dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- indywidualne zajęcia pozalekcyjne rozwijające umiejętność komunikowania się za pomocą niewerbalnych metod komunikacji-AAC dla 4 uczniów (29 godz. na jednego ucznia, w sumie 116 godz.)
- indywidualne zajęcia pozalekcyjne usprawniające deficytowe sfery rozwoju uczniów dla uczniów z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi i z niepełnosprawnościami sprzężonymi z wykorzystaniem terapii behawioralnej dla 4 uczniów (29 godz. na jednego ucznia, w sumie 116 godz.)
- hydroterapia dla 20 uczniów (w sumie 38 wyjazdów na basen)
- dla uczniów klasy VII szkoły podstawowej i klas II - III gimnazjum:
- Akademia Dobrego Grafika - pozalekcyjne zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe dla 10 uczniów (w sumie 116 godz.)
- Akademia Matematyka - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje matematyczne dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- Akademia Przyrodnika - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje przyrodnicze dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- Akademii Języka Angielskiego - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje językowe dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- indywidualne zajęcia pozalekcyjne rozwijające umiejętność komunikowania się za pomocą niewerbalnych metod komunikacji-AAC dla 4 uczniów (29 godz. na jednego ucznia, w sumie 116 godz.)
- indywidualne zajęcia pozalekcyjne usprawniające deficytowe sfery rozwoju uczniów dla uczniów z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi i z niepełnosprawnościami sprzężonymi z wykorzystaniem terapii behawioralnej dla 4 uczniów (29 godz. na jednego ucznia, w sumie 116 godz.)
- warsztaty grupowe z doradcą zawodowym prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych programów multimedialnych - zajęcia pozalekcyjne dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- wycieczki zawodoznawcze do zakładów pracy dla wszystkich uczniów (w sumie 4 wycieczki).
- dla uczniów klas I- III szkoły przysposabiającej do pracy:
- Aktywni w Edukacji - pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze rozwijające kompetencje matematyczne i przyrodnicze dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- Aktywni - Kreatywni - pozalekcyjne zajęcia komputerowe dla 10 uczniów (w sumie 58 godz.)
- Aktywni Społecznie - pozalekcyjne zajęcia rozwijające kompetencje społeczne, umiejętność pracy w zespole i postawy przedsiębiorcze dla 8 uczniów (w sumie 58 godz.)
- warsztaty grupowe z doradcą zawodowym dla wszystkich uczniów (w sumie 57 godz.)
- zajęcia wyjazdowe rozwijające umiejętności z zakresu przysposobienia do pracy organizowane w zakładach pracy dla wszystkich uczniów (w sumie 57 wyjazdów)
- wycieczki zawodoznawcze do zakładów pracy dla wszystkich uczniów (w sumie 4 wycieczki).
W celu doskonalenia kompetencji zawodowych nauczycieli PZSiPS zorganizowane zostaną:
- studia podyplomowe "Informatyka i technologie Informacyjne" dla 1 nauczyciela
- szkolenie "Multimedia w praktyce szkolnej - jak wykorzystać dostępne technologie w przystępny i łatwy sposób dla uczniów i nauczycieli" dla 25 nauczycieli
- Szkolenie „PEP-R - profil psychoedukacyjny” dla 25 nauczycieli
- Szkolenie „PECS-Poziom 1” dla 2 nauczycieli
- Szkolenie „PECS-Poziom 2” dla 2 nauczycieli
- Superwizje – przeprowadzone przez zewnętrzny ośrodek w celu wspierania pracy nauczycieli i wspomagania rozwoju uczniów - 4 superwizje (6 godz. każda).
W ramach realizacji projektu pracownie szkolne tj. matematyczna, przyrodnicza, języka angielskiego doposażone zostaną w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje kluczowe. Zakupiony zostanie również sprzęt specjalistyczny wykorzystywany do prowadzenia indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki pozyskanym środkom finansowym w nowoczesny sprzęt komputerowy doposażona zostanie również pracownia komputerowa. Zakup sprzętu pozwoli na organizowanie innowacyjnych zajęć, mających na celu zdobywanie wiedzy i rozwijanie umiejętności stosowania nowoczesnych IT w rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin nauki. Ponadto uczniowie będą mieli możliwość korzystania z innowacyjnych zajęć, zdobywania wiedzy z zakresu podstaw programowania oraz rozwijania własnych zainteresowań.
AKTUALNOŚCI:
Ruszył nowy projekt w szkole specjalnej
Zajęcia dla uczniów szkoły specjalnej
Pomóż mi zrozumieć świat
Konkursy ofert na pracę w ramach realizacji projektu
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszych ofert
Konkursy ofert na pracę w ramach realizacji projektu
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszych ofert
Zapytania ofertowe PZSiPS w Legionowie
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszych ofert
Konkurs na zakup pomocy do PZSiPS
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszych ofert