Dziś (4 sierpnia) startuje nowa witryna internetowa Zarządu Transportu Miejskiego.
Nowy serwis zapewni pasażerom łatwiejszy dostęp do informacji o warszawskiej komunikacji, m.in. o połączeniach, rozkładach i zmianach tras. Rozwojowi tych właśnie elementów serwisu poświęcone zostało najwięcej uwagi.
Łatwy dostęp do rozkładów
W nowym serwisie udostępniona została zakładka „rozkłady na dziś”, która prowadzi do rozkładów jazdy ważnych w dniu korzystania z serwisu. Linki do rozkładów jazdy, z których najczęściej korzystamy, można teraz dodać do tzw. „ulubionych stron” w przeglądarce internetowej. Równolegle utrzymana została dotychczasowa forma dostępu do rozkładów jazdy.
Nowa wyszukiwarka połączeń
Udostępniono pasażerom wyszukiwarkę optymalnych połączeń. Planer podróży dostępny jest z głównej strony serwisu ZTM. Umożliwia szukanie połączeń nie tylko po nazwach przystanków ale również po adresach lub poprzez określanie punktów startu i końca podróży na mapie.
Komunikaty i kanały informacyjne
W serwisie łatwiej jest śledzić zmiany tras czy rozkładów. Aktualne informacje o stanie komunikacji są prezentowane już na pierwszej stronie serwisu a dzięki wyszukiwarce bez trudu można „odfiltrować” informacje dotyczące tylko wybranej linii.
Dla osób, które nie zawsze mają czas na poszukiwanie informacji na stronach, wszystkie komunikaty są dostępne w kanałach informacyjnych RSS. Przesyłane są nimi nagłówki informacji opublikowanych w serwisie ZTM. Czytniki kanałów informacyjnych są wbudowane w przeglądarki internetowe, występują jako osobne programy lub bywają domyślnie zainstalowane w telefonach komórkowych.
Newsletter
Internauci, którzy nie potrzebują śledzić wszystkich zmian na bieżąco, ale chcą wiedzieć co się dzieje w komunikacji, mogą subskrybować tzw. newsletter. W rozsyłanym co dwa tygodnie biuletynie pasażerowie otrzymają zbiór informacji o aktualnych wydarzeniach w komunikacji, najważniejszych zmianach, a także zajawki informacji o komunikacyjnych planach. Newsletter pojawi się od 2 września.
Wyszukiwarka biletów i ulg
Osobom, którym trudniej odnaleźć się w taryfie biletowej i katalogu uprawnień do przejazdów ulgowych i bezpłatnych – szczególnie turystom i osobom rzadko korzystającym z komunikacji - pomoże wyszukiwarka biletów i ulg. Odpowiadając na kolejne pytania dotyczące planowanej podróży, pasażer otrzyma informację, który bilet jest najbardziej opłacalny.
Wyszukiwarka ulg to kolejny element „wirtualnego punktu obsługi pasażerów”. Tutaj odpowiadając na kolejne pytania, użytkownik serwisu sprawdzi czy i jaka ulga mu przysługuje.
Więcej w obcych językach
Rozszerzono zakres informacji dostępnych w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim. Dotąd w obcych językach dostępna była tylko część przepisów oraz taryfa biletowa. Teraz cudzoziemcy będą mogli skorzystać także m.in. z krótkiego przewodnika „krok po kroku” oraz informacji o liniach turystycznych. Kolejne moduły serwisu internetowego w innych językach będą pojawiały się w najbliższych tygodniach.
Więcej na stronie: www.ztm.waw.pl