2 stycznia 2014

Bibliotekarze podnoszą kwalifikacje

„Profesjonalna obsługa użytkownika biblioteki - budowanie relacji z klientem” to temat szkolenia dla pracowników bibliotek z powiatu legionowskiego, zorganizowanego w grudniu 2013.                    

 

 

Celem przygotowanego przez Miejską i Powiatową Bibliotekę Publiczną w Legionowie szkolenia, było zwiększenie poziomu wiedzy i kompetencji, związanych z profesjonalną obsługą klienta w bibliotece oraz kształtowanie postawy skierowanej na potrzeby czytelników. Miało ono też uświadomić pracowników tych instytucji o wpływie jakości obsługi klienta na wizerunek placówek, w których pracują.

 

 

W programie znalazły się m.in. takie tematy, jak: standardy efektywnej komunikacji interpersonalnej w bibliotece, komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w budowaniu relacji z użytkownikiem, podstawowe techniki komunikacji werbalnej przydatne w pracy z klientem, sztuka nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z użytkownikami z różnych grup (dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy), podstawowe elementy komunikacji marketingowej, jako czynnika niezbędnego w budowaniu relacji z klientem i kreowaniu pozytywnego wizerunku biblioteki.

 

Szkolenie łączyło elementy wykładu i warsztatu z wieloma ćwiczeniami, a przeszkoleni bibliotekarze zyskali nowe pomysły do poznawania użytkowników i odpowiadania na ich potrzeby oraz oczekiwania.